Δημιουργία σχολικού λαχανόκηπου.
Οι μαθητές και μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας με τις εκπαιδευτικούς τους Μαρία Ζαφειροπούλου και Αγγελική Πολιτοπούλου αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους σχολικό λαχανόκηπο. Η απόφασή τους ήρθε έπειτα από τις τηλεσυναντήσεις που υλοποιήθηκαν με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας και ασχολήθηκαν με θέματα κατανάλωσης τροφών από ντόπια υλικά που έχουν μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα όπως επίσης και με θέματα υγιεινής διατροφής. Επιλέχτηκε ένας χώρος από το προαύλιο του σχολείου με χώμα που το καθάρισαν από την άγρια βλάστηση. Θεώρησαν σωστό να συνδυαστεί η φύτευση με καθαρό και όμορφο περιβάλλοντα χώρο γι’ αυτό και έβαψαν τα σκουριασμένα κάγκελα του λαχανόκηπου. Φύτεψαν εποχιακά φυτά όπως είναι τα μαρούλια και τα κρεμμύδια. Όρισαν ομάδες που η καθεμία θα ήταν υπεύθυνη για τις απαραίτητες εργασίες: καθαρισμό από τα αγριόχορτα, σκάλισμα και πότισμα. Οι εργασίες συνεχίστηκαν σε όλη τη διάρκεια που διακόπηκαν τα δια ζώσης μαθήματα. Οι μαθητές σε μικρές ομάδες έρχονταν στο λαχανόκηπο και τον φρόντιζαν. Και για να μην έχουν απώλειες από τα πουλιά τοποθέτησαν δύο «σκιάχτρα»: τον κυρ Τάκη και τον κυρ Μήτσο όπως τους ονόμασαν.
5. Creation of school vegetable garden.
The students of 6th class of our school and their teachers Maria Zafeiropoulou and Angeliki Politopoulou decided to create their own school vegetable garden. Their decision came after teleconference with the Environmental Education Centre in Kalamata. Firstly they dealt with issues of food consumption from local materials that have a small environmental footprint as well as issues of healthy eating. An area was chosen from the school yard with soil that was cleared of wild vegetation. They considered it is right to combine planting with a clean and beautiful surrounding area for this and painted the rusty railings of the vegetable garden. They planted seasonal plants such as lettuce and onions. They appointed groups, each of one would be responsible for the necessary work: weeding, carving, and watering. The works in the garden continued throughout the on line lessons. Students in small groups were coming to the vegetable garden and taking care of him. And in order not to have losses from the birds, they placed two “scarecrows”: Mr. Takis and Mr. Mitsos as they called them.