ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΣ 1ης ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ ΤΟ 13ο ΔΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Την Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021 ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες της 1ης Συνάντησης Εκπαιδευτικών από τα σχολεία-μέλη του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού Προγράμματος με τίτλο: «Myths in our school as common value of European culture Heritage», του οποίου συντονιστής είναι το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας και σκοπεύει μέσα από την ανταλλαγή των μύθων, την επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά των σχολείων από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.  Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην Πελοπόννησο, μια επιμόρφωση εκπαιδευτικών και πολλές άλλες δράσεις.

Συγκεκριμένα, για πέντε ημέρες (από τη Δευτέρα 15/11 έως και την Παρασκευή 19/11) βρέθηκαν στην Καλαμάτα εκπαιδευτικοί από τα σχολεία:

  • Miejska Szkola Podstawowa nr 6 της Πολωνίας,
  • Istituto Comprensivo “Melanzio-Parini” της Ιταλίας,
  • Scoala Gimnaziala Sfantul Andrei της Ρουμανίας και από το
  • Δημοτικό Σχολείο Πολεμίου της Κύπρου.

Δεν μπόρεσε να παρευρεθεί το συνεργαζόμενο σχολείο 52 primary school ‘Tsanko Tserkovski’ της Βουλγαρίας λόγω υγειονομικών μέτρων που ισχύουν στη χώρα τους.

Σκοπός της Συνάντησης ήταν η ανταλλαγή παιδαγωγικών απόψεων σχετικά με την προσέγγιση του θέματος του Προγράμματος.

Οι εκπαιδευτικοί από τα σχολεία-εταίρους επισκέφτηκαν την πρώτη ημέρα όλες τις τάξεις του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, γνωρίστηκαν με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου και παρακολούθησαν την εκπαιδευτική διαδικασία της προετοιμασίας των εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους μυθολογικού ενδιαφέροντος.   

Τις επόμενες ημέρες επισκέφτηκαν:

  • την Αλαγονία Ταϋγέτου και γνώρισαν βιωματικά τους μύθους της θεάς Άρτεμης με τη νύμφη Ταϋγέτη και της συμπλοκής Μεσσήνιων και Σπαρτιατών στο ιερό της Αρτέμιδας Λιμνάτιδας,
  • την αρχαία Ολυμπία με τους μύθους του Πέλοπα και του Οινόμαου, των Λαπιθών και Κενταύρων, τους άθλους του Ηρακλή, του Ερμή και του Διόνυσου και της αρπαγής του Γανυμήδη από το Δία.
  • Οι επισκέψεις ολοκληρώθηκαν με τις δραστηριότητες στον χώρο της Λέρνας Αργολίδας και τη βιωματική προσέγγιση του μύθους της Λερναίας Ύδρας.

Εκτός από τις δράσεις που προαναφέρθηκαν, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας σεμινάριο για εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας με θέμα τη χρήση των κόμικ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σεμινάριο συνδιοργανώθηκε από το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας.

Παρευρέθηκαν:

– ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Καινοτομίας, Επιχειρηματικότητας και Εθελοντισμού κ. Αναστάσιος Σκοπετέας,

– η Διευθύντρια Α/θμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας κα. Θεοφανεία Σιούτη και

– η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κα. Αθανασία Χρονοπούλου.

Οι καλεσμένοι εκπαιδευτικοί από το εξωτερικό αναχώρησαν έχοντας άριστες εντυπώσεις από την φιλοξενία της Καλαμάτας, για την ενέργεια και την ομορφιά του Ταϋγέτου, έχοντας βιώσει και απολαύσει την πόλη της Καλαμάτας στην οποία διαβίωσαν για μία εβδομάδα, επισκεπτόμενοι μουσεία, πολιτιστικούς και έχοντας στην καθημερινότητά τους τις υπηρεσίες τουρισμού της πόλης μας.

Στο πλαίσιο αυτής της εκπαιδευτικής συνάντησης ορίστηκαν και οι επόμενες ημερομηνίες συναντήσεων με την προοπτική σε αυτές να υπάρξει δυνατότητα για μετακίνηση και μαθητών/τριών.  

ACCOMPLISHMENT OF THE PROJECT OF THE 1st SHORT TERM JOINT STAFF MEETING IN TERMS OF THE “EUROPEAN PROJECT ERASMUS+’’ COORDINATING BY THE 13th PRIMARY SCHOOL OF KALAMATA

On Friday November 19th, 2021 all the activities of the 1st Short Term Joint Staff meeting from the partner schools of the approved European Project, were successfully accomplished with the title “Myths in our school as common value of European culture heritage”.

The coordinator school is the 13th Primary School of Kalamata and the purpose of the project is the contact with the cultural heritage among schools from different European countries through the exchange of myths.

In particular for five days time (from Monday 15/11 till Friday 19/11, there were eight teachers (two teachers of each of the following European schools):

  • Miejska Szkola Podstawowa nr 6 of Poland,
  • Istituto Comprensivo “Melanzio-Parini” of Italy,
  • Scoala Gimnaziala Sfantul Andrei of Romania,
  • The Primary School of Polemi, Cyprus.

The 52 Primary School “Tsanko Tserkovski” of Bulgaria didn’t manage to join the meeting because of the imposed sanitary measures.

The purpose of the meeting was the exchange of pedagogical attitudes relevant to the theme of the project.

On the first day of the meeting, the teachers from the partner schools visited all the classrooms of the 13th Primary School of Kalamata and they took part in the learning process and the preparations for the educational visits to certain places of mythological interest.


During the following days they visited:

  • Alagonia on Taygetos Mountain. There, they learned about the myths of the goddess Artemis with the nymph Taygeti and the conflict between the Messinians and the Spartans near the sanctuary of “Artemidas Limnatidas”.
  • The ancient Olympia with the myths of Pelops, Oinomaus, Lapithes and Centaurus, the labors of Hercules, the Hermes and Dionysos and the capture of Ganimidis by Zeus.
  • The last activities took place near the village Lerna of Argolis and there was an experimental approach of the myth of Lerna.

Except the above activities there was a seminar in the 13th Primary School for the teachers of Messinia. The theme of the seminar was the “use of comics in the learning process”. This seminar was co-organized by the 13th Primary School of Kalamata and the Environmental Education Center in Kalamata.

The attendant persons were:

  •  The Deputy Mayor of Digital Governance, Athanasios Scopeteas
  • The Headmaster of the Office of Primary Education in Messinia, Theofania Siouti
  • The co-ordinator of the Education Process, Athanasia Chronopoulou.

The guest teachers left our country having excellent impressions of the hospitality in Kalamata. They felt the energy and the beauty of Mount Taygetos. They visited museums and mythical places. They spent a wonderful time with teachers and students. They also set the dates for proceeding this project with the mobility of students.