Μαθητική ομάδα δημοτικού σχολείου από την Ιταλική πόλη Marciano παραβρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Καλαμάτα, και παρακολούθησε μαθήματα καινοτόμων δράσεων στο 13ο και το 17ο Δημοτικά Σχολεία Καλαμάτας. Η δραστηριότητα, στο πλαίσιο των δράσεων Erasmus+ που συντονίζει το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας περιέλαβε συνδιδασκαλία των μαθητών στις τάξεις των σχολείων και επισκέψεις στην πόλη της Καλαμάτας, καθώς και στην Μεθώνη.
Οι δράσεις αυτές στοχεύουν στην διεύρυνση των μαθησιακών εμπειριών των μαθητών μέσα από την συνάντησή τους με μαθητές από άλλα σχολεία και άλλες χώρες. Αυτής της μορφής η «κοινωνική και βιωματική μάθηση», όπως λέγεται, στοχεύει να ασκήσει τους μαθητές σε κοινωνικές δεξιότητες και κριτική σκέψη.
Με τον νέο, πρόσφατο τρόπο διοργάνωσης προγραμμάτων «κινητικότητας» – όπως αναφέρεται – προβλέπονται ανταλλαγές μαθητικών ομάδων, αλλά ως επί των πλείστων, ένα σχολείο, αφού πιστοποιηθεί μέσα από αξιολόγηση της πρότασης που υποβάλλει, επισκέπτεται μια άλλη χώρα υλοποιώντας ένα προσχεδιασμένο παιδαγωγικό και επιμορφωτικό πρόγραμμα.
Το Δημοτικό Σχολείο του Marciano επέλεξε να υλοποιήσει αυτή την επίσκεψη στην Καλαμάτα, όπου περιλάμβανε διδασκαλία καινοτόμων πρακτικών στα μαθήματα των Τ.Π.Ε. των Αγγλικών, της Γλώσσας, της Πληροφορικής, της Φυσικής Αγωγής και της Μουσικής, στο πλαίσιο της οποίας οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί από την Ιταλία γνώρισαν και συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Ηχοτοπία του Ταϋγέτου», που υλοποιεί η Ορεινή Ακαδημία Ταϋγέτου.
Συγκεκριμένα στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας πραγματοποιήθηκαν με τον συντονισμό του Διευθυντή Αναστασίου Ζόμπολα οι ενότητες: «καινοτόμες δράσεις στις Τ.Π.Ε. με την εκπαιδευτικό Πληροφορικής Όλγα Στεφανοπούλου, «καινοτόμες δράσεις στα Αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα» με τις εκπαιδευτικούς Αγγλικών Βασιλική Μουρδουκούτα και Ελένη Μουζάκη, «κινητικά παιχνίδια για το μάθημα της γλώσσας» με τον δάσκαλο Παναγιώτη Κυρίτση και «Ηχοπαιδαγωγική και μεταλλόφωνο» με τον εκπαιδευτικό Μουσικής Δημήτριο Σαρρή.
Στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας πραγματοποιήθηκαν με τον συντονισμό της Διευθύντριας Μένιας Κρέπαπα οι ενότητες: «καινοτόμες δράσεις στην φυσική αγωγή» με την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής Ευτυχία Σακελλαροπούλου και «Ηχοπαιδαγωγική και Μουσικοί Σωλήνες» με τον εκπαιδευτικό Μουσικής Δημήτριο Σαρρή.
Η ιταλική ομάδα αναχώρησε το Σαββατοκύριακο, κατά κοινή ομολογία ενθουσιασμένη, χαρακτηρίζοντας το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας «το σχολείο των δραστηριοτήτων», λόγω του μεγάλου πολυδύναμου προαυλίου που διαθέτει και το 17ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας «το σχολείο στη φύση», λόγω του προνομιακού σχεδιασμού του μέσα σε φυσικό περιβάλλον, δίπλα στον Άγιο Δημήτριο, που τους θύμισε – μάλιστα – το δικό τους μικρό, διθέσιο επαρχιακό σχολείο.
Όλη την εβδομάδα οι Έλληνες μαθητές ανταποκρίθηκαν με μεγάλη θέρμη, αντάλλαξαν απόψεις με τους καλεσμένους μαθητές, οι οποίοι γνώρισαν και αγάπησαν, όπως φάνηκε, την Καλαμάτα, την «πόλη με βουνό και θάλασσα» την ίδια στιγμή, όπως έλεγαν χαρακτηριστικά.