Οι δραστηριότητες επιμόρφωσης μπορούν να ομαδοποιηθούν στους παρακάτω τομείς:

α) Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη και την κλιματική ουδετερότητα. Στο σεμινάριο που επιλέχθηκε, οι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες ώστε να ενδυναμώσουν τους μαθητές τους με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα εργαλεία για να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις. Θα διερευνηθεί η έννοια του περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένου πολίτη και τον τρόπο που οι μαθητές θα αποτελέσουν μέρος των αλλαγών που θέλουν να δουν στον κόσμο. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να ενσωματώσουν στη μαθησιακή διαδικασία με ολιστικό τρόπο τις εκπαιδευτικές πρακτικές για την κλιματική αλλαγή, να ηγηθούν έργων που μπορούν να αναλάβουν δράση και να αποδώσουν βιώσιμα αποτελέσματα και να προετοιμάσουν τον μελλοντικό ενεργό πολίτη σε περιβαλλοντικά θέματα.

β) Ψηφιακός γραμματισμός στην εκπαίδευση. Στο επιλεχθέν σεμινάριο οι συμμετέχοντες μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες θα αποκτήσουν πρακτική εμπειρία στη χρήση και τη δημιουργία περιεχομένου με ψηφιακά εργαλεία και διαδικτυακά περιβάλλοντα που ενισχύουν τη συνεργατική εργασία και τη δημιουργικότητα και προάγουν τη συμμετοχικότητα και τη βιωσιμότητα (απαλλαγή από χαρτί, αποτελεσματική χρήση των σχολικών πόρων). Θα αναστοχαστούν πάνω στα δυνατά και αδύναμα σημεία των ψηφιακών εργαλείων και θα διερευνήσουν τον τρόπο ενσωμάτωσης τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

γ) Εκπαιδευτική καινοτομία στην γλωσσομάθεια (CLIL). Στο σεμινάριο που επιλέχθηκε, μέσα από ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, προσομοιώσεις και παιχνίδια ρόλων, οι συμμετέχοντες θα βιώσουν άμεσα πώς το CLIL προωθεί τη διαθεματική μάθηση ενώ παράλληλα πλαισιώνει την εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Τα θέματα της επιμόρφωσης περιλαμβάνουν την εξεύρεση και την επιλογή περιεχομένου, το σχεδιασμό δραστηριοτήτων για την ταυτόχρονη σύνδεση περιεχομένου και γλωσσικών δεξιοτήτων, την προσαρμογή του περιεχομένου στις ανάγκες και τις ικανότητες των μαθητών και τις στρατηγικές αξιολόγησης.

δ) Aποδοχή του διαφορετικού μέσα από την εκπαίδευση για την πολιτισμική κληρονομιά. Στο σεμινάριο που επιλέξαμε να παρακολουθήσουμε, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα κατανοήσουν μέσα από την “μάθηση με βάση το έργο” (PBL) πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το περιεχόμενο από μουσεία και χώρους πολιτισμικής κληρονομιάς με αποτελεσματικό τρόπο. Θα αποκτήσουν δεξιότητες εφαρμογής και αξιοποίησης της μεθοδολογίας PBL και δεξιότητες “ανάγνωσης” και κριτικής κατανόησης των μνημείων και εκφράσεων της Πολιτισμικής Κληρονομιάς. Έτσι θα μπορέσουν να εφαρμόσουν τις δεξιότητες και την τεχνογνωσία αυτή για την καλλιέργειας της επιζητούμενης κουλτούρας αποδοχής στη σχολική κοινότητα.