Οι μετακινήσεις μαθητών θα επικεντρωθούν:

α) στην εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη και την κλιματική ουδετερότητα και
β) στην αποδοχή του διαφορετικού μέσα από την εκπαίδευση για την πολιτισμική κληρονομιά.
Παράλληλα υποστηρίζονται ο ψηφιακός γραμματισμός και η βιωματική εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Οι μαθητές του σχολείου συμμετέχουν στις δραστηριότητες του etwinning έργου του προγράμματος και επικοινωνούν με σύγχρονες εξ αποστάσεως τηλεδιασκέψεις με τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων.


Ενδεικτικές δραστηριότητες πριν την επίσκεψη:

Α) σε σχέση με το περιβάλλον, οι μαθητές:

α) μελετούν τη γειτονιά, με επισήμανση και ψηφιακή αποτύπωση εκείνων των στοιχείων που την καθιστούν ενεργοβόρα και μη φιλική στους κατοίκους της. Διατύπωση και αποστολή προτάσεων στα θεσμικά όργανα της πόλης τους

β) συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού


γ) δημιουργούν σχολικό κήπο


δ) συμμετέχουν σε διαγωνισμούς τέχνης ή κατασκευών με υλικά ανακυκλώσιμα. Ηλεκτρονική ψηφοφορία για την ανάδειξη των καλύτερων έργων


ε) δημιουργούν βίντεο/παρουσιάσεις με περιβαλλοντικά ζητήματα της περιοχής τους


Β) σε σχέση με τον πολιτισμό, οι μαθητές:


α) εργάζονται ομαδοσυνεργατικά για να πλαισιώσουν πληροφοριακά τις επισκέψεις σε μουσειακούς και αρχαιολογικούς χώρους και δημιουργούν πολυτροπικές παρουσιάσεις


β) παρουσιάζουν κατά ομάδες θεματικές συλλογές με αντικείμενα πολιτισμικού ενδιαφέροντος,


γ) ορίζουν ημέρες-αφιερώματα σε θέματα πολιτισμικής κληρονομιάς. Ανάδειξη του πολιτισμικού πλουραλισμού της Ευρώπης.



Ενδεικτικές δραστηριότητες κατά την επίσκεψη:

Α) σε σχέση με το περιβάλλον:
α) οργανώνονται κοινές εκδρομές, με πράσινη μετακίνηση όπου είναι εφικτό, σε μέρη με περιβαλλοντικό ενδιαφέρον
β) σχεδιάζονται συγκριτικές επιτόπιες παρατηρήσεις με δράσεις σε άλλες γειτονιές και σχολεία
γ) διοργανώνονται παιχνίδια και δραστηριότητες βιωσιμότητας π.χ παιχνίδια ρόλων, κουίζ, διαδραστικά παιχνίδια κ.α.
δ) κοινή εκδήλωση μαθητικών διαδραστικών παρουσιάσεων και εκθέσεων με τις περιβαλλοντικές δράσεις,
ε) δημιουργούν κοινά σχέδια δράσης για τη βελτίωση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας των σχολείων.


Β) σε σχέση με τον πολιτισμό:
α) οργανώνονται κοινές δράσεις σε μουσειακούς και αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής επίσκεψης
β) παρουσιάζονται θεματικές εκφράσεων πολιτισμικής κληρονομιάς των σχολείων υποδοχής και φιλοξενούμενων με ιδιαίτερη επισήμανση των κοινών στοιχείων
γ) ένταξη όλων των μαθητών του φιλοξενούμενου σχολείου σε δράσεις τοπικής πολιτισμικής κληρονομιάς, οργανωμένες από το σχολείο υποδοχής.



Ενδεικτικές δραστηριότητες μετά την επίσκεψη:
α) Μεταφορά της γνώσης και της βιωματικής εμπειρίας στη σχολική κοινότητα με παρουσιάσεις, παιχνίδι ρόλων, ανοιχτές συζητήσεις με τη μέθοδο World Café
β) εκδηλώσεις διάχυσης του Προγράμματος στην τοπική κοινωνία
γ) ημέρα-αφιέρωμα σε όλες τις εθνότητες που προέρχονται οι μαθητές του σχολείου μας.